Şub
12
2016

Doğru Seo ve doğru reklam ile e-ticarette zirveye oynayın

seo

Televizyon Reklamları ve Online Alışveriş

Gelişen teknoloji sebebi ile online alışverişin kolay, hızlı ve çabuk erişilebilir olmasından dolayı insanların alışveriş çılgınlığı giderek çığ gibi büyüyor. Yapılan araştırmalara göre televizyonlarda prime time denilen aralıkta yani 20.00 ile 23.00 saatleri arasında daha pahalı, daha hızlı ve daha fazla alışveriş yapılmaktadır. Bunun temel sebebi televizyon reklamlarıdır. Araştırmaya göre bu saatler arasında online mağazaların günlük ziyaret oranı bu saatlerde zirve yapıyor. Bu süre içinde her saatte ortalama % 69 daha fazla para harcanıyor. İnsanlar televizyon karşısında otururken satın almaya daha çabuk karar veriyor ve online alışveriş sitelerine yöneliyor. O yüzden bu saatler arasında daha dikkatli davranılması gerekiyor.

Google işinize değer katsın!

Arama motoru optimizasyonu (SEO) işletmenizin yaranına kullanmanın artık imkansızlaştığı söyleniyor. İmkansız değil ama SEO uğradığı algoritma güncelleme bombardımanı ile çok değişti. Eskiden kullandığınız yöntemler artık sitenize trafik sağlamak konusunda size yardımcı olmayacaktır.

SEO neden önemli?

Öncelikle SEO’nun öneminden bahsedelim. İnternette dolaşan bir laf vardı: “Bir cesedi saklamak için en iyi yer Google arama sonuçlarının 2’nci sayfasıdır.” Aslında bu o kadar da abartılı bir laf değil. Chitika’nın yaptığı bir araştırmaya göre Google sonuçları arasında tıklananların yüzde 91,5’i ilk sayfadaki sonuçlar. Hatta tüm tıklananların yüzde 32’si ilk sayfadaki ilk sonuç. Yani, Google’da arama yapan birinin sitenize gelmesini istiyorsanız kolları sıvamanın vakti gelmiş demektir.

Google kuralları neden değiştirdi?

Eskiden algoritmayı yaranınıza kullanarak, bir kişinin aradığı şeyle ilgili cevaba sahip olmasanız da anahtar kelime ve yorum gibi küçük dokunuşlarla sitenize trafik sağlayabiliyordunuz. Fakat, sitenize uğrayanların sayısını artırsanız da şirketiniz için gerekli sonuçları elde edemiyordunuz.

Sistem böyle kullanılınca, SEO hem Google’ın, hem de kullanıcıların aleyhine çalışır oldu. Kullanıcıların aleyhine çünkü yaptıkları aramalarda istedikleri cevaba ulaşmak için sonuç sayfaları arasında ordan oraya atlamaları gerekiyordu (ki insanların 2’nci sayfaya bile bakmak istemediklerini biliyoruz). Google’ın aleyhineydi çünkü, kullanıcılara arzu edilen müşteri deneyimini sunamıyordu.

Bu durumda, Google gibi arama pazarında nüfuz sahibi bir şirketin kuralları değiştirmeyeceği düşünülemezdi. Google’ın yaptığı değişikliklere Moz Algoritma Değişiklik Geçmişi sayfasından ulaşabilirsiniz.

Bu değişim sizi nasıl etkileyecek?

Yapılan değişikliklerden dolayı SEO’nun uygulanamaz olduğu söyleniyor; neden uygulanabilir olmasın ki? İnsanlar arama yapmayı mı bıraktı? Tabii ki hayır; her yıl trilyonlarca arama yapılıyor. PPC (pay-per-click) reklamlar, organik sonuçlardan daha fazla mı tıklanıyor? Hayır. Arama motorundaki organik sonuçlar ile insanları sitenize çekmek, hala uzun vadede yüksek yatırım getirisi ile değer sunmanın en iyi yollarından biri. Bir çok yönden, yeni kurallara göre hareket eden SEO uzmanlarının, yeteneklerini pazarlamak için çok daha fazla fırsatı var. Çünkü taklitçiler ortadan kalktı ve kalabalık azaldı. SEO uzmanları sürekli değişen kurallara daha hızlı ve etkili adapte olabilir. Bu uzmanlar SEO oyununda kazanır.

SEO Planınızı Hazırlayın

SEO Değer Zinciri Kurun

Öncelikle şirketinizde değerin nasıl oluştuğunu, müşterilere ne vaat ettiğinizi ve nasıl para kazandığınızı anlamanız gerekiyor. Bu, şirketinizin büyümesi için gereken faktörleri sağlamanız açısından çok önemli. Değer zinciri, organik arama motoru sıralamalarının şirketinize kattığı değeri maksimize etmeyi hedefleyen öncelikli ve destekleyici aktivitelerden oluşuyor.

Öncelikli Aktiviteler

Zincirdeki bu beş öncelikli aktivite SEO liderinizin ana sorumluluklarıdır.

• Yetki: Yetki, sitenizin sıralamasını etkileyen en önemli faktörleri barındırıyor. Ana yetki alanları: alan adı, sayfa, konu modeli ve bağlantı profilidir.

– Alan Adı Yetkisi: Alan adınızın yaş, popülarite ve büyüklük açısından ölçülen gücü.
– Sayfa Yetkisi: Alan adı yetkisi gibidir, fakat tek bir sayfaya odaklanır. Sitenizdeki her önemli sayfaya doğru oranda yetki sağlamanız gerekir. Sadece ana sayfaya odaklanan bir site, uzun vadede büyümeyi olumsuz etkileyecektir.
– Konu Yetkisi: Konu çevresinde uzmanlar tarafından alıntılanan güvenilir bir site olmaktır. Çevrede önemli mecraların sitenizi referans olarak göstermesi yetkinizi artıracaktır. Bu mecralardan bazıları: Alanınızdaki en büyük markalar, konunuzdan bahseden bloglar, konunuzla ilgili Wikipedia sayfası…
– Bağlantı Profiliniz: Websitenizin sıralaması için en önemli faktördür. İki özellikten oluşur: Sitenizle bağlantılı websitelerinin ilgililiği ve nüfuzu; size işaret eden spam bağlantılarının bulunmaması. SEO, bağlantıları keyword ifadeleri etkilediği gibi etkiler. Dönemsel ifadeler bir süre sonra değerini kaybedecektir, o yüzden taze kalmaya önem verin.

• Yöntem: Bunlar tamamen sizin kontrolünüzde olan ve hemen tamamlamanız gereken aktivitelerdir.

• Etkileşim: Nüfuzlu insanlar ve yetkili websiteleri ile ilişkilerinizden bahseder. Bu kişiler neden, ne sıklıkla bahsediyor? Sizden ne kadar fazla ve ne kadar olumlu bahsederlerse o kadar iyi.

• Uyum: Sitenizin içeriği ve neyin satışa götürdüğüne odaklanmak çok önemlidir. Sitenize, ürün veya hizmetinizi satın almak ile ilgilenen, doğru trafiği elde etmelisiniz.

• İtibar: Güvenilir kişi ve mecralar ile ilişkilendirilmek, sitenizin güven kazanmasını sağlayacaktır. Aynı zamanda düşük itibarlı, “kötü” sitelerle ilişkilendirilmek itibarınızı zedeleyecektir. Google’ın algoritması, bir bağlantının değerini ölçerken “çevresi kötü” değerlendirmesi oldukça etkili. Sitenizin itibarı için kendinizi, eğitim kurumları gibi güvenilir siteler ile ilişkilendirin ve olumlu yorumlar toplayın.

Destekleyici Aktiviteler

• Ölçümleme & Analiz: Az çaba ile yüksek değer kazanmak için güçlü ölçümleme ve önceliklendirme süreçleri oluşturmak büyük önem taşır.

• Kanal & Topluluk Yönetimi: Kanalınıza aradıkları ile ilgili ve uyumlu bilgi sağlamak, site trafiğini uzun dönem müşteriye çevirme konusunda kritik önem taşır. Bu konuda, sosyal medya ve online mecraları kullanarak stretejinizi belirlemenize yardımcı olması için Conversation Prism ve Sosyal Medya Pusulası’na göz atabilirsiniz.

• Araştırma ve Planlama: Aramaya yönelten tüm kanallarda sabit bir mesaj veren kapsamlı içerik pazarlama planına ihtiyacınız var. Arama trendleri üzerine kurulu bir plan, kanalınızda ilgili kalmanızı sağlayacaktır.

• İçerik Geliştirme ve Promosyon: İçeriğinizi SEO’yu göz önünde bulunduran bir taslak üzerine geliştirin. İçeriğinizi geliştirdikten sonra, doğal bağlantılar ve alıntılanma için promosyon aktivitelerine ağırlık vermelisiniz. Bunun için, e-mail, medya, sosyal medya, köşe yazıları vb. yollar deneyebilirsiniz.

SEO Değer Zincirini Alıcı Yolculuğuna Uyarlayın

Tabloda göründüğü gibi değer zincirinizi alıcıya göre uyarlamak, potansiyel alıcıyı müşteriye çevirmenizi sağlayacaktır.

Tüm bunların yanı sıra, müşteri memnuniyeti de bu zincirin bir parçası olabilir. Memnun müşterileriniz itibarınızı yükseltmek için gereken referansı sağlayabilir. Böyle düşününce müşteri hizmetleri departmanınız SEO için en iyi bağlantı sağlayıcınız olabilir, işte bu yüzden Google algoritmasını, iyi bir müşteri deneyimi sağlayan sitelerin lehine olacak şekilde değiştirmiştir.

İnternet satışlarınızı sosyal medyayla artırın

Sosyal medya artık günlük hayatımızın olduğu kadar iş hayatımızın da vazgeçilmezleri arasında yer alıyor. Şirketleri müşteriler için daha erişilebilir ve görünür yapan, ürün pazarlama faaliyetlerini kökten değiştiren bir araç olan sosyal medya, internet üzerinden yaptığınız satışları artırmanıza da yardımcı olabilir. Sosyal medyayı kullanarak rakiplerinizden ayrışmanız, hedef kitlenizle etkileşim kurmanız, müşterilerinizi elinizde tutmanız ve belirlediğiniz ürünler hakkında konuşulmasını sağlamanız için 3 ipucu derledik:

1.      TEŞVİKLER SUNUN

Müşteriler, iyi bir kampanyayı severler ve kulaktan kulağa pazarlama da ürün ve hizmetlerinizin reklamını etkin bir şekilde yapmanıza yardımcı olur. Bunun nedeni, insanların arkadaşlarının ne hakkında konuştuğuna güvenmesi.

Sosyal medyadaki takipçi sayınızı artırmanın ve insanları internetteki dükkanınıza yönlendirmenin basit ve uygun maliyetli yöntemlerinden biri çekilişler ve indirimler sunmak. Örneğin, yeni takipçilere sayfanızı beğendikleri için yüzde 15’lik bir indirim sunabilir veya katılımcıların web sitenizden resim paylaşarak katılacağı ödüllü bir yarışma düzenleyebilirsiniz.

2.      MÜŞTERİLERİNİZLE İLETİŞİM KURUN

İnsanlar, kullandıkları ürün ve hizmetler hakkında konuşmayı seviyor. Deneyimleri iyi de, kötü de olsa bundan bahsetmek için sosyal medya hesaplarınıza yöneliyorlar. Bu müşterilerle birebir iletişim kurmanız, neyi doğru, neyi yanlış yaptığınızı görmenize yardımcı olabilir.

Unutmayın ki, sosyal medyada ‘sosyal’ olmak çok önemli! Takipçilerini ürün reklamlarına boğan şirketlerden olmayın. Müşterilerinizle iletişim kurarak, sohbet ortamında promosyon yapmaya çalışın.

3.      PAYLAŞIM DÜĞMELERİNİ KULLANIN

Ürünlerinizi internet üzerindeki platformlarda tanıtmanın en iyi yollarından biri ürün sayfalarınıza ve ana sayfanıza paylaşım düğmeleri eklemek. Bu sayede takipçileriniz, ürünlerinize duydukları ilgiyi kendi sosyal medya profillerinde sergileyebilirler. Unutmayın ki ürününüzü Pinterest panolarına eklerken de, annelerine hediye fikri olarak gönderirken de sizin ürününüzü pazarlıyorlar.

MARKANIZI GELİŞTİRMENİN 11 ADIMI

Sosyal medyada görsel boyutları: 2016

Şunu hepimiz biliyoruz ki sosyal medya büyüklüğü fark etmeksizin artık tüm şirketlerin olmazsa olmazlarından biri. Sosyal medyadaki faaliyetlerinizi iyileştirirken şirketinizin sesinin ve markalamasının tüm platformlarda uyumlu olmasına dikkat etmelisiniz.

Marka sesinize ek olarak görünürlük açısından da istikrarlı bir plan izlemeniz de önem taşıyor. Bu doğrultuda görseltasarım ile koyduğunuz hedefe ulaşabilirsiniz. Size bu konuda yardımcı olmak için popüler sosyal medya platformlarının (Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest, YouTube, Google+ gibi) gerektirdiği görsel boyutları için bir kopya kağıdı hazırladık. Bu kopya kağıdı ile sosyal medyada istikrarlı bir görsel varlık oluştururken, web sitenizin gerektirdiği ölçülere de uyum sağlayabilirsiniz. 2016’da bu yazıdan kopya çekmeye korkmayın!

PROFİL RESMİNİN BOYUTLARI

Çoğu zaman aşağıdaki boyutlara uygun, ‘kare’ şeklinde bir profil resmi oluşturduğunuzda tüm platformlarda işinizi kolaylaştırabilirsiniz. Burada dikkat edilmesi gereken bir nokta, LinkedIn’in 2016’da profil resmi boyutlarını değiştirmiş olması:

Sosyal Medya Platformu Görsel Boyutu
Twitter 400px x 400px
Facebook 180px x 180px
Instagram 110px x 110px
Pinterest 165px X 165px
LinkedIn 400px x 400px
YouTube 800px x 800px
Google+ 250px x 250px
Medium 400px x 400px
Tumblr 128px x 128px

KAPAK FOTOĞRAFI / BAŞLIK (HEADER) RESMİ

Bahsettiğimiz sosyal ağların çoğunluğunda ilk göze çarpan görsellerden biri kapak fotoğrafı / başlık (header) resmi. Genellikle kare şeklinde olan profil resimlerinden farklı olarak kapak fotoğrafları / başlık resimlerinin boyutları değişkenlik gösteriyor. Boyutları paylaşmadan önce hatırlamanız gereken birkaç nokta da var:

·        .jpg yerine .png dosyası tercih etmeniz daha iyi olabilir

·        Arayüzün getirdiği bazı bileşenler kapak fotoğrafı ve başlık resminin üzerine taşabildiği için önemli bölümleri tasarımınızın ortasına yerleştirmelisiniz.

Sosyal Medya Platformu Görsel Boyutu
Twitter 1500px x 500px
Facebook 851px x 315px
Pinterest 217px x 147px (Board kapak fotoğrafı)
LinkedIn 974px x 300px (kapak fotoğrafı)
LinkedIn 698px x 400px (hikaye fotoğrafı)
YouTube Görünüm, cihaza göre değişebiliyor; masaüstü için kullanılması gereken boyutlar 1546px x 423px
Google+ 2120px x 1192px
Tumblr 3000px x 1055px
Medium 1400px x 1120px

GÜNCELLEMELERDE KULLANILAN GÖRSELLERİN BOYUTLARI

Sosyal platformlarda zengin içeriklerin yanı sıra paylaşılan görsellerin de özenle seçilmesi gerekiyor. Doğru boyutlarda bir görsel oluşturarak görselin kesilmesinin veya bozulmasının önüne geçebilirsiniz.

Sosyal Medya Platformu Görsel Boyutu
Twitter 1024px x 512px
Facebook 1200px x 630px
Instagram 1080px x 1080px
Pinterest 735px x sınırsız
LinkedIn 350px x 250px
YouTube 16:9 görüntü oranı (Video)
Google+ 497px x 373px ama en fazla 2048px x 2048px’e kadar olabilir
Tumblr 500px x 750px
Medium 900px genişliğinde; yükseklik sınırı yok

PAYLAŞILAN BAĞLANTILARDAKİ GÖRSELLERİN BOYUTLARI

Çok fazla duyduğumuz sorulardan biri, “Facebook, neden bu bağlantı için bu resmi seçiyor?” veya “neden paylaştığım resimler gerektiği gibi görünmüyor?” Bunun iki nedeni var. Öncelikle, sosyal medya ağının hangi görseli öne çıkarmak istediğinizi anladığından emin olmalısınız. Bu da genellikle Open Graph etiketleri veya diğer metadatalarla yapılabiliyor.

Buna ek olarak, paylaştığınız bağlantıda yer alana resimlerin sosyal medya ağının beklediği boyutlarda olduğundan emin olmalısınız.

Sosyal Medya Platformu Görsel Boyutu
Twitter 1024px x 512px
Facebook 1200px x 628px
Instagram 238px x 238px (küçük resim)
Pinterest 235px x 800px (pin önizleme); 68px x 68px (Board’un küçük resmi)
LinkedIn 180px x 110px (küçük resim)
YouTube 1280px x 720px (video küçük resim)
Google+ 497px x 373px
Medium Hikayenin başlık resmini veya profil resmini kullanıyor

Daha fazla bilgiye ihtiyacınız olduğunda söz konusu sosyal medya sitesinin Yardım bölümünü ziyaret edebilirsiniz

Kaynaklar: Stefano Maruzzi, Radikal, Hürriyet

Yorum yok »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL


Yorum yaz

C WP Ataofis